Наскільки успішним був минулий рік для блокчейн-стартапів? Чи скоро легалізують психоделічні препарати? Жителі якого міста зможуть під’їхати до метро на дешевому таксі? Які компанії розробляють хмарні сервіси для геймерів? Та як визначити, хто серед колег є JOMO, а хто FOMO? UNIT Citizen знайшов відповіді на ці питання у матеріалах провідних закордонних ЗМІ.

Via підвезе до метро

Муніципалітет міста Лос-Анджелес у партнерстві з сервісом для спільних поїздок на таксі Via запустив пілотну програму, в рамках якої містяни зможуть дістатися до метро на автомобілі. З 28 січня пасажири, які мешкають біля трьох станцій метро – Artesia, El Monte, North Hollywood – зможуть завантажити додаток, зробити декілька кліків і вже за кілька хвилин зустріти автівку біля свого дому або неподалік від нього, пише Wired.

Mario Tama/Getty

Передбачається, що машини Via за одну поїздку перевозитимуть від трьох до шести пасажирів. Поїздки будуть безкоштовними для людей із низькими доходами, які є учасниками програми субсидіювання. Власники карток TAP за таку послугу платитимуть $1,75, решта пасажирів – $3,75.

Лос-Анджелес – не перше місто, яке проводить подібні експерименти, хоч і не всі вони були успішними. Коротка співпраця між Канзас-Сіті та сервісом Bridj закінчилась через непопулярність послуги серед пасажирів. Міські служби міста визнали, що їхні маркетингові заходи не були проведені належним чином.

Місто Сентенніал (Колорадо) зупинило свій пілот із сервісом таксі Lyft після того, як дізналося, що програма обходилася їй удвічі дорожче за сервіс Call-n-Ride, який вже існував на той час. Великої популярності послуга також не здобула. Якщо місто очікувало хоча б 300 поїздок на день, то в реальності їх виявилося усього 10.

Та є і більш успішні кейси, зазначаться у статті. Агентство громадського транспорту AC Transit, яке обслуговує регіон Bay Area в Каліфорнії, замість непопулярного автобусного маршруту запровадило сервіс транспорту «на вимогу». Протягом першого року експерименту сервісом скористалися 700 клієнтів, які здійснили 23 000 поїздок. При цьому 94% пасажирів заявили, що такі поїздки їм більше до вподоби порівняно з традиційними автобусними послугами.

Прочитати повну версію статті англійською мовою

Психоделіки з’являться в аптеках?

Уже в найближчі роки лікарські препарати на основі психоделіків можуть бути легалізовані та почнуть застосовуватися для лікування таких захворювань, як депресія чи посттравматичний стресовий розлад. Це може статися ще до 2024 року, прогнозує відомий вчений Робін Кархарт-Харрис, який виступав із доповіддю на тему перспектив галузі на цьогорічному Всесвітньому економічному форумі у Давосі.

Дослідники вже зараз вивчають вплив психоделіків на організм людини та проводять перші клінічні досліди. Як показали дослідження, псилоцибін – активний інгредієнт «магічних грибів» – має здатність знімати симптоми важкої депресії. Водночас MDMA, відомий як екстазі, допомагає боротися із постравматичним стресовим розладом (разом із сеансами психотерапії), наприклад, у колишніх учасників бойових дій, пише Business Insider.

В полі зору дослідників перебувають й інші психоделічні та напівпсиходелічні препарати, такі як кетамін (може використовуватися для лікування депресії та залежності) або аяуаска – відвар, який готують шамани індійських племен басейну Амазонки (допомагає в лікуванні депресії).

Інвестори теж не оминають увагою індустрію психоделіків. Наприклад, Мультидисциплінарній асоціації психоделічних досліджень (MAPS) вдалося залучити $70 млн для вивчення MDMA, каннабіноїдів, ЛСД і аяуаски.

Стартап Compass Pathways влітку 2018 року залучив 20 000 волонтерів з метою здійснення досліджень про вплив галюциногенних грибів. А заснована німецьким підприємцем Atai Life Sciences отримала $25 млн на дослідження терапевтичного ефекту психоделічних препаратів для лікування психічних захворювань.

Прочитати повну версію статті англійською мовою

Блокчейн-стартапи – менше «ознак життя»

Якщо 2017 рік однозначно був роком успіху для криптоіндустрії, то 2018-й приніс значно менше приємних новин. Падіння цін на криптовалюти, страхи перед регуляторами, слабкий інституціональний інтерес та занепокоєння щодо такої моделі фінансування, як ICO, разом створили атмосферу «відчаю та мороку» на ринку.

Компанія Novum Insights моніторить близько 9000 блокчейн- та криптопроектів, спостерігаючи за торгівлею токенами та шукаючи ознаки життя на веб-сайтах, у соціальних акаунтах та на сторінках GitHub, пише американський Forbes. Аналітики Novum Insights виявили, що більш ніж 1811 компаній, або 20% з їхньої вибірки, припинили демонструвати будь-які ознаки життя у 2018 році. Деякі з проектів просто зникли, відзначається у статті.

Серед причин такої ситуації Novum Insights називають шахрайство та схему Понці, коли засновник проекту безслідно зникають, а також і більш прозаїчні бізнес-причини, зокрема невміле управління капіталом, неправильні бізнес-моделі та зміни у законодавстві.

«У 2018 році велика кількість компаній закрилася після того, як Індія та Китай заявили, що криптовалюти на території цих країн є незаконними», – зауважує CEO та засновник Novum Тобі Льюїс.

Найбільш перспективною вертикаллю в крипто- та блокчейн-секторі у 2018 році була «освіта та наука» – ознаки життя припинили подавати лише трохи більше 10% таких проектів.

Прочитати повну версію статті англійською мовою

Netflix для ігор?

Беручи приклад із Netflix та Spotify, величезні компанії на кшталт Microsoft та Verizon хочуть позбавити користувачів необхідності завантажувати відеоігри, натомість запропонувавши їм інтернет-сервіси. За планом технологічних гігантів, високоякісні ігри майбутнього передаватимуться з дата-серверів. У більшості випадків обчислення та обробка зображень, перш ніж потрапити на телефони ПК та консолі, оброблятимуться потужними серверами, які знаходитимуться на великих відстанях від гравців.

На відміну від «пасивних медіа» (наприклад, фільмів та музики) ігри в інтернеті вимагають високочутливих технологій, які можуть інтерпретувати дії гравця на відстані, обробляти інформацію протягом мілісекунд і негайно передавати результати гравцям та їхнім опонентам. Така ситуація багато років заважала геймерам та ігровим компаніям, пише The Washington Post. Та досягнення у сфері обчислень, поширення високошвидкісного широкосмугового зв’язку та нові інвестиції в галузь можуть допомогти компаніям втілити їхню мрію у життя.

Ігри «в хмарі» можуть принести видавцям десятки мільярдів доларів додаткових доходів, кажуть аналітики. Ще один фактор, що робить ідею такою привабливою – можливість перетворення навіть найслабшого ноутбука на функціональну ігрову установку. Людям буде набагато простіше грати у відеоігри, де б вони не знаходилися, і який би пристрій вони не використовували, відзначає аналітик галузі Morgan Stanley Брайан Новак.

Нині експерименти з хмарними іграми проводять декілька відомих компаній. Серед найбільш гучних проектів – Project Stream (Google), Project xCloud (Microsoft), Verizon Gaming (Verizon). Раніше повідомлялося, що над розробкою сервісу хмарних ігор працюють Apple та Amazon.

Посилення інтересу до хмарних ігор вказує на те, наскільки останнім часом швидко змінюється ландшафт ринку відеоігор. Популярність деяких мобільних ігор, зокрема Fortnite, створила передумови для запуску розробниками власних магазинів додатків в обхід традиційних посередників на зразок Google та Apple.

Прочитати повну версію статті англійською мовою

Два робочих племені

Усіх працівників можна розділити на дві групи. Першу категорію – тих, хто любить бути дотичним до усього, що відбувається, – можна назвати FOMO (fear of missing out, синдром упущеної вигоди), адже вони бояться пропустити бодай що важливе. Другу категорію – тих, хто хоче, аби їм дали спокій, і вони могли продовжувати працювати, а не змушені були відволікатися – називають JOMO (joy of missing out, радість упущення).

Будь-який працівник одразу ж зрозуміє, до якого племені він належить, пише The Economist. Коли керівник оголошує про старт нового проекту, ви негайно та добровільно долучаєтеся до нього, бо впевнені, що це гарний шанс довести свою майстерність? Якщо відповідь «так» – ви FOMO. Або ж навпаки – ви думаєте про труднощі, пов’язані з проектом, імовірність його провалу та безліч електронних листів від усіх FOMO, яким, мабуть, не хочеться проводити час із сім’єю. Впізнали? Тоді можете отримати сертифікат JOMO.

Ще одним тестом є ставлення до технологій. Якщо FOMO є першопроходцями у використанні найновіших гаджетів та надсилають документи колегам за допомогою останньої програми обміну файлами, то у JOMO будь-яке технологічні новинки спочатку викликають тривогу, і вони щиро дивуються, чому файли не можна було надіслати у звичному PDF. Події та нетворкінг викликають у FOMO справжнє захоплення, адже вони дочекатися не можуть можливості обмінятися ідеями та налагодити контакти. Натомість у JOMO саме лише слово «нетворкінг» змушує тягнутися за своїми шумопоглинаючими навушниками.

telfer.uottawa.ca

На перший погляд, здається очевидним те, що роботодавці повинні наймати FOMO. У компанії, якій працюють самі лише JOMO, погано йдуть справи з продажами та знижується рівень інновацій. Та водночас поки FOMO бігатимуть з події на подію, вам не обійтися без JOMO, аби виконати необхідну роботу.

Ще одна ознака небезпечності залежності від FOMO – це їхній від природи неспокійний характер. JOMO будуть лояльним до своєї компанії, адже боятимуться зіштовхнутися у майбутньому із гіршим роботодавцем. Водночас FOMO можуть подумати, що бути прив’язаним до однієї компанії означає втрату кращих умов у іншому проекті. Зрештою пошук чогось кращого і є основною метою нетворкінгу, чи не так?

Прочитати повну версію статті англійською мовою

Більше цікавих дайджестів:

Дайджест зарубіжних медіа: коворкінги в готелях, Alexa в офісі та ялинкова наука

Дайджест зарубіжних медіа: нова екзопланета, Китай Орвелла та криза Facebook

Дайджест зарубіжних медіа: юні інфлюенсери, зарплати в IT та cashless по-японськи